Aalborg Universitet indgår samarbejde med Asian University for Women

Den 10. oktober underskriver Lone Dybkjær og Kamal Ahmad en aftale om samarbejde med AAU på vegne af Asian University for Women i Bangladesh.

Lagt online: 05.10.2006

læringsmiljø for kvinder med forskellige kulturelle og religiøse baggrunde. AUW skal hjælpe kvinder med at blive fagligt dygtige og dermed gode ledere og service-orienterede medarbejdere. AUW vil fungere som et fyrtårn for dem, der ønsker at højne uddannelsesniveauet, at øge kvinders muligheder, samt for dem der ønsker at fremme regionalt samarbejde og forståelse i Asien.

Aalborg Universitet og Asian University for Women vil bl.a samarbejde om en masteruddannelse i Computer- og Informationsvidenskab.

Lone Dybkjær er medformand i den Internationale Støttekomité for Det Asiatiske Universitet for Kvinder i Bangladesh. Kamal Ahmad er viceformand for AUW’s støttekomité, og har bl.a. arbejdet for Verdensbanken, UNICEF og Rockefeller Foundation. For Aalborg Universitet underskriver prorektor Hanne Krogstrup og dekan Ole Prehn.

Læs mere om Asian University for Women

Kontaktpersoner

• Joan Vuust Milborg, e-Learning Lab, Aalborg Universitety, Tlf.: 9635 7407, E-mail: joanvm@hum.aau.dk
  • Professor Lone Dirckinck-Holmfeld, Tlf. 9635 9020, Mobil: 2282 2074, Email: lone@hum.aau.dk