Aalborg-professor i 'Lancet Neurology'

Får artikel optaget i et af verdens absolut førende tidsskrifter.

Lagt online: 24.08.2007

Professor Thomas Sinkjær, der i mange år på AAU har forsket i menneskets nervesystem, dets styring af vores muskler samt med udvikling af nye teknologier til stimulering, optagelse og behandling af elektriske signaler fra muskler og nervevæv, har som den første forsker på AAU fået en artikel optaget i den højtestimerede og yderst eksklusive journal "LANCET Neurology".

Artiklen beskriver nye studier af, hvordan skader i centralnervesystemets påvirker muskler og nervesystemets kontrol af spastiske patienters bevægelser.

Professor Thomas Sinkjær er på orlov fra sin stilling ved Aalborg Universitet og er i dag direktør i Danmarks Grundforskningsfond, men han bedriver fortsat forskning i mindre omfang med kollegaer ved Aalborg Universitet.