AAU's iværksætteri i nye klæder

Aalborg Universitets iværksætterorganisation SEA har i sommerens løb samlet alle sine aktiviteter under ét navn. Det betyder blandt andet, at organisationen ikke længere vil formidle sine studenterrettede iværksætteraktiviteter igennem ’kickstart’. Fremover skal studerende med interesse for iværksætteri gå direkte til SEA.

Lagt online: 17.09.2007

SEA (Supporting Entrepreneurship at Aalborg University), der formidler de fleste iværksætteraktiviteter på Aalborg Universitet, har i sommerens løb samlet alle sine aktiviteter ét sted. Det sker for at gøre det lettere for studerende, kandidater og undervisere at navigere i organisationens tilbud. Omlægningen får ingen konsekvenser for de arrangementer, støtteordninger eller kurser, SEA udbyder. Den største forandring er, at SEA ikke længere vil formidle sine studenterrettede aktiviteter igennem ’kickstart’. SEA lukker kickstart og lægger i stedet alle kickstarts aktiviteter ind under SEA. Derfor vil besøgende på iværksætterportalen kickstart.aau.dk for eftertiden blive omdirigeret til sea.aau.dk, hvor de nu har mulighed for at få overblik over alle SEA’s aktiviteter.

- Vi håber, at vi med samlingen af vores aktiviteter kan gøre det lettere for studerende, kandidater og ansatte at navigere i vores tilbud. Tidligere var der et klart skel mellem vores forskellige aktiviteter, og derfor gav det også mening, at vi eksempelvis kun henvendte os til studerende igennem kickstart. Nu har vi fået mange nye aktiviteter, og det klare skel er forsvundet. Derfor giver det også god mening, at vi nu lukker kickstart ned og samler alle vores aktiviteter under ét navn, siger Sara Gallop, der er projektleder hos SEA.

SEA har siden 2001 arbejdet målrettet på at styrke iværksætterkulturen på Aalborg Universitet. Organisationen støtter og rådgiver studerende og kandidater, der ønsker at starte egen virksomhed. Derudover formidler SEA en lang række kurser, arrangementer og konkurrencer til alle med interesse for iværksætteri.

Læs mere om SEA’s arbejde