Livslang Læring på Aalborg Universitet sætter rekord

Årets udbud af gratis efteruddannelseskurser til tidligere studerende på Aalborg Universitet har trukket et rekordhøjt antal deltagere til Livslang Læring, der finder sted i denne uge.

Lagt online: 22.08.2007

Livslang Læring er Aalborg Universitets tilbud til alle sine dimittender om en uge med nye faglige input, networking med kolleger fra andre ansættelsessteder og mulighed for at møde sine gamle professorer, lektorer og studiekammerater. Som det første universitet i Danmark startede AAU med Livslang Læring inden for de tekniske og naturvidenskabelige fag, men for andet år i træk omfatter tilbuddet nu alle med en uddannelse fra AAU.

I år deltager 532 personer i Livslang Læring mod ca. 300 sidste år. Den tidligere rekord var 450 deltagere i 2005. Kurserne om oplevelsesøkonomi, ledelse, kreativitet og Lean uden stress er blandt topscorerne.

Gode relationer mellem universitet og kandidater

En god relation mellem universitetet og kandidaterne er meget værdifuldt, og Aalborg Universitet vil gerne give kandidaterne gode muligheder for netværksdannelser. Til gavn for kandidaterne har universitetets Karrierecenter udviklet Kandidatnet - en ny og forbedret mulighed for blandt andet netværksdannelse dels med andre kandidater og dels med universitetet.

Onsdag eftermiddag er kandidatforeningen Kandidatnet vært ved et arrangement, hvor regionsrådsformand Orla Hav taler om vigtigheden af samarbejdet mellem region og universitet, og prorektor ved Aalborg Universitet Hanne Kathrine Krogstrup vil fortælle om værdien i at bevare og udbygge kandidat-netværk fra AAU.