Særudgave af Vidensskabet på gaden torsdag

Kristi Himmelfartsdag udkommer Vidensskabet som indstik i Nordjyske Stiftstidende. Dermed kan 90.000 læsere få et populærformidlet indblik i AAU’s mange spændende og forskelligartede forskningsaktiviteter.

Lagt online: 14.05.2007

Formålet med initiativet er at give hele den nordjyske befolkning et lille indblik i, hvad der forskes i på Aalborg Universitet. Et er nemlig at skabe viden, noget andet er at formidle den, så den bliver til gavn og glæde for alle. AAU søger via en række kanaler at nå bredt ud med sin forskning. En af disse er Vidensskabet, som er universitetets officielle organ for populær præsentation af forskningen.
Vidensskabet bliver lavet i et samarbejde mellem det centrale informationskontor og fakulteterne, og i særudgaven kan du bl.a. læse følgende artikler:

• Vejgaard Rumskibsværft A/S går i luften
  • Musikmedicin til kræftramte børn