Steffen Brandt i krydsild på Aalborg Universitet

Steffen Brandt, den svalt selvironiske sangskriver og forsanger i det folkekære orkester TV-2, har længe stået på ønskelisten over gæsteforelæsere på Danskfaget. Hans ofte belønnede tekster har endnu ikke været genstand for nogen grundigere granskning, hvilket der nu rådes bod på, når Steffen Brandt på fredag kommer i krydsild ved en gæsteforelæsning på AAU.

Lagt online: 07.05.2007

Gennem et samarbejde mellem Rektor, Det Humanistiske Fakultet og institutterne for Kommunikation og for Sprog og Kultur er det nu lykkedes at formå Steffen Brandt at komme til Aalborg Universitet og tale for sig. Der tages udgangspunkt i hans tekster og sange, som han illustrativt vil indvie de interesserede i.

Seancen indledes af Steffen Brandt selv, der en times tid fortæller om karrieren, teksterne og sangene – og spiller/synger nogle af dem.
Næste time (alle tidsangivelser er omtrentlige) vil et panel af eksperter spørge ind til benet af teksterne og musikken. Panelet vil bestå af Peter Stein Larsen fra Dansk-studiet, Tore Mortensen fra Musik-studiet (og leder af Center for Dansk Jazzhistorie) samt af samfundsdebatøren Johannes Andersen.
Og den sidste stund er der så frit slag for publikum, de studerende, til at få deres nysgerrighed og interesse tilfredsstillet i en forhåbentlig munter og uformel atmosfære.

Arrangementet er for studerende og ansatte på Aalborg Universitet.

FREDAG DEN 11. MAJ KL. 10 – 13 i AUDITORIUM A (Fibigerstræde 15)

Yderligere oplysninger om arrangementet