AAU-professor bestyrelsesmedlem i nationalt center for oplevelsesøkonomi

Professor Jens F. Jensen er blevet udpeget som medlem af bestyrelsen for Center for kultur- og oplevelsesøkonomi af økonomi- og erhvervsminister Bendt Bendtsen og kulturminister Brian Mikkelsen.

Lagt online: 03.06.2008

Center for kultur- og oplevelsesøkonomi

Der er afsat 50 mio. kr. til Center for kultur- og oplevelsesøkonomi over en fireårig periode. Det nationale center, som kommer til at ligge i Roskilde, skal styrke vilkårene for vækst gennem et bedre samspil mellem erhvervsliv og kulturliv. Den første opgave for bestyrelsen bliver at beslutte, hvor centret skal placeres i Roskilde.

Centret skal bl.a. profilere kultur- og oplevelsesøkonomien, formidle viden til virksomheder, kulturliv og offentlighed samt iværksætte nye projekter.

Jens F. Jensen

Jens F. Jensen er professor ved Institut for Kommunikation ved AAU og leder af det regionale teknologicenter ApEx (Center for Anvendt Oplevelsesøkonomi) samt af ExCITe - Center for oplevelsesøkonomi, kreative industrier og teknologier, der er et forskersamarbejde på tværs af fakulteterne på Aalborg Universitet.