Direktøren for SBi går til Rambøll

Efter syv år på posten som direktør for Statens Byggeforskningsinstitut (SBi) har civilingeniør, HD, ph.d. Lone Møller Sørensen valgt at skifte job. Hun tiltræder 16. juni stillingen som direktør for Rambølls division Region København, Byggeri.

Lagt online: 13.05.2008

Lone Møller Sørensen er ikke uvant med byggeerhvervet, som hun kender inde fra. Hun kom til SBi fra VELUX A/S, hvor hun var teknisk chef, og før da havde hun været i Rockwool International A/S. Nu vender hun så tilbage til byggeerhvervet, men denne gang rådgiverbranchen.

"Det er vemodigt at sige farvel efter syv gode år på SBi. Men Rambøll henvendte sig med et meget spændende tilbud, som jeg altså ikke kunne sige nej til", forklarer Lone Møller Sørensen. Samtidig synes hun det er et godt tidspunkt at skifte på, idet SBi fusionerede med Aalborg Universitet for halvandet år siden.

"Nu er de første vigtige dele af fusionen realiseret, og SBi er inde i en god udvikling", siger hun.

Aalborg Universitets rektor, Finn Kjærsdam, beklager direktørens opsigelse:

"Lone Møller Sørensen har fungeret som en drivkraft i fusionen mellem SBi og Aalborg Universitet. Det er beklageligt at vi nu må undvære hendes store engagement".

Rektor oplyser at stillingen som direktør for SBi vil blive genbesat snarest muligt. Indtil da bliver forskningschef, ph.d. Thorkild Ærø konstitueret som direktør for SBi. Thorkild Ærø har gennem de seneste tre år været chef for SBi's afdeling for Boliger og Byfornyelse. Han er 42 år og oprindeligt uddannet som landinspektør fra Aalborg Universitet, hvorfra han også tog sin ph.d.-grad i 2002.

SBi er vært ved en afskedsreception for Lone Møller Sørensen torsdag 12. juni kl. 15 til 17 på instituttets adresse på Dr. Neergaards Vej 15, 2970 Hørsholm.