Flere end 500 har tilmeldt sig universitetsløb

AaB’s assistenttræner, Allan Kuhn, skyder løbet i gang i morgen fredag kl. 14.30, og der er stadig mulighed for eftertilmelding.

Lagt online: 09.10.2008

Aalborg Universitet og Studentersamfundet ved AAU står i morgen fredag d.10 oktober, bag et stort motionsløb, der bærer navnet ’UNIRUN’ og undertitlen ’ Running seriously affects your mind’. Løbet, der skydes i gang kl. 14.30, udfolder sig over hele universitetsområdet i Aalborg Øst, og alle AAU’s studerende og ansatte er inviteret til at løbe på enten en 5 km eller en 10 km rute.

- Vi vil tilføre campus i Aalborg Øst flere aktiviteter for at styrke sammenholdet i hele området. Derfor har vi også inviteret University College Nordjylland og Biblioteksskolen, der begge bor i området, med til at løbe, fortæller en af initiativtagerne, Mia Schmidt, der læser kommunikation på 9. semester på Aalborg Universitet.
- Det er første gang, at vi forsøger os med et universitetsløb. Spænder det hele fornuftigt an, er det vores mening, at det skal være en årlig tilbagevendende event, som vi håber vil kunne vokse sig til en stor Aalborg begivenhed med flere tusinde løbere, slutter Mia Schmidt.
Der er t-shirt, frugt og væske i startområdet til deltagerne ligesom begivenheden garneres med live musik på scenen ud for Kroghstræde 3.

Det er slut med online tilmelding, men der vil fortsat være mulighed for eftertilmelding helt op til en halv time før start. Tilmeld dig til løber her eller hos Mia Schmidt på mia@unirun.aau.dk