HATTRICK - Ole Prehn genvalgt som generalsekretær

Ole Prehn, dekan for Det Humanistiske Fakultet ved Aalborg Universitet, blev i dag genvalgt for tredje gang som generalsekretær for International Association for Media and Communication Research (IAMCR)

Lagt online: 22.07.2008

Genvalget fandt sted på organisationens konference i Stockholm, der har omkring 1000 deltagere fra hele verden.

IAMCR har i de seneste år manifesteret sig mere og mere også som en NGO i UNESCO og er i gang med en regionaliseringsstrategi specielt i forhold til Syd- og Latinamerika samt det østlige Asien.

Som generalsekretær står Ole Prehn for planlægningen af de årlige konferencer (næste år i Mexico City) samt de daglige forretninger. Prehn leder derfor sammen med præsidenten (Annebelle Screberny) foreningens bestyrelse (Executive Board). Ole Prehn bliver den første i IAMCR, der har siddet som generalsekretær i tre perioder a fire år. Han sidste periode udløber i 2012.