Henning Larsen-arkitekt tilknyttes Arkitektur & Design

Arkitekt Louis Becker har bred international erfaring med blandt andet kulturbyggeri og bæredygtigt byggeri. Fredag modtages han som adjungeret professor på Aalborg Universitets Arkitektur & Design-uddannelse.

Lagt online: 08.05.2008

Det er en af Danmarks mest respekterede arkitekter, der nu bliver tilknyttet Aalborg Universitets uddannelse i Arkitektur & Design, når Louis Becker fredag bydes velkommen som adjungeret professor. Louis Becker er arkitekt maa, direktør og partnerarkitekt i Henning Larsen Architects A/S, hvor han siden 1998 har været en del af tegnestuens daglige ledelse. Tegnestuen har opnået international anerkendelse gennem en række præmierede konkurrenceprojekter og publikationer om deres bygningsværker, og i 2005 blev Louis Becker udnævnt til direktør for det internationale marked.

- Det er netop Louis’ internationale profil og erfaring, der passer godt til den type fokus, vi har på arkitektur her på Aalborg Universitet. Og oven i det kommer han med en stor erfaring inden for bæredygtigt byggeri, som også er et fokusområde for arkitekturprogrammet på Arkitektur & Design-uddannelsen, siger institutleder Michael Mullins.

Louis Beckers internationale erfaring omfatter kulturbyggeri, administrations- og erhvervsbyggeri samt helhedsplaner, og han har fungeret som drivkraft og motivator i en række komplekse arkitektur- og samarbejdsprocesser. Desuden har han været ansvarlig for en række stor-skala-projekter i blandt andet England, USA, Albanien, Saudi-Arabien, De Forenede Arabiske Emirater, Kina og andre steder i Asien. Louis Beckers erfaringer med moderne bæredygtigt byggeri er på både konceptuelt og detaljemæssigt plan, og derudover forestår han en stor del af Henning Larsen Architects A/S’ forelæsningsvirksomhed.

Tid og sted

• Tiltrædelsesforelæsning fredag d. 9. maj 2008, kl. 14, Tegnesalen i Toldboden, Strandvejen 1, Aalborg.
  • Kl. 14.00-15.30: Forelæsning ved Louis Becker
  • Kl. 15.30-16.30: Instituttet er vært ved en reception

Yderligere information

• Institutleder Michael Mullins, Institut for Arkitektur & Design, AAU, tlf. 99 40 71 64, mobil 29 21 97 64