Ingeniører Uden Grænser starter afdeling på AAU

En række studerende og ansatte på Aalborg Universitet (AAU) indkalder nu til opstartsmøde for en afdeling af Ingeniører Uden Grænser på AAU. Ingeniører Uden Grænser er en international humanitær organisation, der beskæftiger sig med teknisk funderede humanitære opgaver i katastrofesituationer samt bistand til mere langsigtede udviklingsprojekter i 3. verdens lande. Den danske afdeling blev startet i 2001, og tæller i dag ca. 325 medlemmer.

Lagt online: 31.10.2008

- Målet med at starte en afdeling af Ingeniører Uden Grænser på AAU er at lave studenterprojekter med afsæt i konkrete problemstillinger fra den tredje verden. På den måde kan vi øge de studerendes globale bevidsthed, lave nogle spændende og lærerige projekter og samtidig gøre en indsats for en bedre verden. Studerende fra AAU har tidligere været involveret i blandt andet arbejdet med etablering af solfangeranlæg på et hospital i Lesotho, fortæller David Christensen, der er videnskabelig assistent ved Institut for Samfundsudvikling og Planlægning.

Opstartsmødet på AAU holdes den 5. november kl. 13-16 på Fibigerstræde 10, rum 8. Blandt andet vil Karl Skovgaard Møller fortælle om spændende vandforsyningsprojekter i Pakistan, hvor han har været udsendt for Ingeniører Uden Grænser, og Tina Lindgreen vil fortælle om Den Humanitære Vand & Mad Pris. Mødet indledes af rektor Finn Kjærsdam, og alle – studerende som ansatte – er velkomne til det gratis opstartsmøde.

Yderligere information

• David Christensen, videnskabelig assistent, AAU, tlf. 40 88 81 86, damc84@gmail.com
  • Lektor Jens Myrup Pedersen, AAU, tlf. 30 25 67 89, jens@es.aau.dk
  • Læs mere her