Ledige pladser på samfundsrelevant uddannelse

Unge med særlig interesse for politik og samfund har lige nu en gylden mulighed på AAU, hvor der er ledige pladser på bacheloruddannelsen i politik & administration.

Lagt online: 06.08.2008

Politik & administration på AAU har en række særlige kendetegn, herunder studieformen, der er baseret på problembaseret projektarbejde i samarbejde med det omgivende samfund. Det er en opdateret, moderne uddannelse, der giver en forskningsbaseret viden om samfundets indretning og forskellige institutioner. Og studiet handler bestemt ikke kun om viden og indsigt i de politiske beslutningsprocesser på Christiansborg, men vægter i høj grad også europæiske og globale sammen-hænge.

Politik & administration giver en række faglige kompetencer, som er tilpasset de krav og udfordringer, der stilles på såvel det offentlige som det private arbejdsmarked.

Der lægges især vægt på at opøve evnen til:

• At administrere og forandre organisationer
  • At analysere politikforslag og deres mangesidede virkninger
  • At forstå og analysere betydningen af politisk kommunikation i det moderne samfund.

Der er mulighed for at læse videre inden for fagområdet efter bacheloruddannelsen, idet Aalborg Universitet udbyder en kandidatoverbygning, der fører til graden cand.scient.adm.

Der kan læses mere om uddannelsen på aau.dk, ligesom der er hjælp at hente vedr. adgangsvilkår på adgangstjekker.dk. Studievejledningen på 9940 9440 står også parat til at besvare evt. spørgsmål.