Topdesigner tilknyttes uddannelser på Aalborg Universitet

Det er en af de internationale sværvægtere inden for design og innovation, der fremover skal være tilknyttet Institut for Arkitektur & Design. Instituttet har derfor inviteret til tiltrædelsesforelæsning og reception, når John Stoddard bydes velkommen som adjungeret professor torsdag d. 25. september.

Lagt online: 25.09.2008

John Stoddard er en af nøglemedarbejderne hos den internationalt anerkendte designvirksomhed IDEO der har afdelinger i Europa, Asien og USA. IDEO er kendt for sin radikale måde at organisere, udføre og formidle sin tilgang og sine metoder inden for design og innovation, hvilket man blandt andet har kunnet følge i tv-programmet The Deep Dive. Den samme filosofi er nu kernen i den tværfaglige innovationsuddannelse ”d.school” på Hasso Plattner Institute of Design Thinking, Stanford University og Berlin.

John Stoddard var i flere år direktør for IDEO London, men valgte for ti år siden at realisere en gammel amerikansk drøm, og han flyttede derfor til IDEOs hovedkontor i Palo Alto, Californien, hvor han nu arbejder som projektleder, seniordesigner og koordinator af IDEOs eksterne undervisning.

John Stoddard, der i Aalborg bliver adjungeret professor inden for Industriel Design, er stadigvæk direktør for Design Business Association i London og medlem af en række internationale organisationer som Industrial Society of America og Royal Society of Art London. Stoddard arbejder i feltet mellem produkt- og forretningsudvikling, blandt andet med produktdesign og -strategier, interaktionsdesign, serviceinnovation og brandudvikling for store internationale virksomheder som Microsoft, Ford, Xerox og IIT Europe.

John Stoddard bydes velkommen som adjungeret professor ved Institut for Arkitektur & Design i AAU’s auditoriet i Toldboden, Strandvejen 1 i Aalborg torsdag d. 25. september kl. 15-18.

Kontakt

• Institutleder Michael Mullins, Institut for Arkitektur & Design, tlf. 99 40 71 64, mobil 29 21 97 64