Karen E. Andreasen fra Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi ved Aalborg Universitet, er modtageren af bevillingen til post.doc.-projektet med titlen "Færdighedstests og deres rolle i processer for marginalisering, in- og eksklusion blandt elever på mellemtrinnet i grundskolen".
Baggrunden for projektet er, at der i disse år introduceres obligatoriske færdighedstest i folkeskolen. Et af formålene med at indføre disse er at støtte den faglige læring, ikke mindst blandt fagligt svage elever. Men hvordan virker testning i praksis? Kan den under visse betingelser via den sociale og kommunikative praksis have virkninger, som ikke var hensigten eller ønskelige både generelt og i forhold til de målsætninger, man har med brugen af den? Projektet beskæftiger sig med sådanne spørgsmål med fokus på de fagligt svage elever.
Kontakt
- Karen Egedal Andreasen, Tlf: 9940 7470, karena@learning.aau.dk
Se andre bevillinger fra Det Frie Forskningsråd | Kultur og Kommunikation, forår 2009