AAU og Thailands Telestyrelse bliver partnere

Ny aftale betyder, at AAU bliver Thailands Telestyrelses udenlandske universitetspartner. Aftalen kommer primært til at vedrøre Center for TeleInfrastruktur, CTIF, på AAU med centerleder, prof. Prasad Ramjeem i spidsen.

Lagt online: 26.08.2010

Samarbejdet omfatter bl.a. fælles forskningsaktiviteter og programmer, nye studier og uddannelser, fælles seminarer og konferencer, EU projekter, ph.d. uddannelser samt endelig mulighed for udveksling af ansatte og studerende.
I første omgang har de to parter dog aftalt at fokusere på tre områder: E-government, E-Health samt Dynamic Channel allocation.

Den Thailandske samarbejdspartner, Thailands Telestyrelse, er kendt for at være meget forsknings- og udviklingsorienteret, og styrelsen har store beføjelser og således bl.a. ansvaret for både radio, fjernsyn, tele, bredbånd, mobil m.v. Thailands Telestyrelse hører direkte under senatet og fungerer således uden om den Thailandske regering.

Kontakt: www.ctif.aau.dk
Niels Jernes Vej 12, tlf.: 99 40 98 85