Fokus på AAU's undervisningsmodel

Stor international konference på AAU sætter fokus på det problembaserede projektarbejde (PBL)

Lagt online: 04.05.2010

I dagene 4. – 6. maj 2010 vil over 80 udenlandske og danske forskere og praktikere fra hele verden, sætte fokus på problembaseret projektarbejde og dets udviklingsmuligheder.
Det vil ske både set i lyset af standarder, som er beskrevet af Scott Barge, Harvard University og de eksperimenter og erfaringer med problembaserede undervisnings- og læringsformer, der foreligger i Danmark og internationalt.
Formålet med konferencen er, at
• Udveksle erfaringer og visioner med beslutningstagere, forskere og praktikere fra universiteter fra andre dele af verden.
Lære af hinanden i forhold til at formulere standarder, kriterier og betingelser for videreudvikling af PBL-praksisformer, som grundlag for fremtidigt samarbejde og benchmarking.
• Blive enige om centrale principper, koder, standarder og visioner for det professionelle PBL-universitet i det 21. århundrede.
Konferencen byder på egne og internationale eksperter og forskere. De internationale hovedtalere er Scott Barge, Harvard University og Sechaba Mahlomaholo, North West University, Sydafrika. Fra AAU vil der være eksperter og forskere, der repræsenterer såvel det natur,- ingeniør- og sundhedsfaglige som det humanistiske og samfunds-videnskabelige område.
Foruden hovedtalerne vil der være internationale indlæg på 7 tematiske workshops.
Konferencen starter tirsdag d. 4. maj med reception på Rådhuset, Gl. Torv, og fortsætter onsdag og torsdag på Kroghstræde 3.
Læs mere om konferencen på www.pbl.aau.dk med bl.a. program og en præsentation af konferencens mange oplæg.
Pressen er velkommen.
Kontakt: Lektor Lone Krogh, Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi – lkr@learning.aau.dk