Velkommen til dit nye studieliv!

Det nye studieår er skudt i gang, og på AAU's tre campusser er der blevet taget imod de rekordmange nye studerende. Se billeder på AAU's Facebook-side.

Lagt online: 01.09.2010

Onsdag morgen startede et nyt livs-kapitel for ca. 3000 nye studerende på Aalborg Universitet. Aldrig før er så mange nye studerende startet på AAU på én gang, og vanen tro blev dagen markeret med arrangementer i både Aalborg, Esbjerg og Ballerup. Ved Studenterhuset i Aalborg blev ca. 2700 nye studerende budt velkommen med kaffe, morgenbrød og sang, før alle i samlet flok satte kursen mod Aalborghallen. Her blev der holdt officielle velkomsttaler af rektor Finn Kjærsdam og borgmester Henning G. Jensen, mens bl.a. Studentersamfundet stod for underholdningen. I Esbjerg blev de nye studerende modtaget af campusleder Anders Schmidt Kristensen og dekan Eskild Holm Nielsen, mens det nye kuld på Campus Ballerup blev mødt af bl.a. prorektor Inger Askehave.

Du kan se billeder fra studiestarten på Aalborg Universitets officielle Facebook-side (siden kan besøges uden at være oprettet som Facebook-bruger). http://www.facebook.com/AalborgUniversitet