Gennem en 4-dages workshop om hvorledes Problem Based Learning (PBL) kan praktiseres og nytænkes i ikt-medierede sociale læringsmiljøer, blev der diskuteret, idégenereret, grinet og dramatiseret – alt sammen med det formål at få en fælles forståelse af PBL på tværs af universiteter (Stanford/Aalborg Universitet) og af discipliner (Arkitektur & Design, Medialogi og Humanistisk Informatik).
Workshoppen er del af en række netværksaktiviteter finansieret af VTU's International Network Programme. På sigt er formålet med netværksaktiviteterne, at de skal danne grobund for fremtidige bilaterale forskningssamarbejder. Dette samarbejdsprojekts engelske titel er "Teaching problem based learning to the social media generation", og de overordnede mål er at fokusere på tre læringsmål, evnen at:
- make content connections to foster effective learning as a active construction process;
- make useful interpersonal connections to foster the social side of collaborative learning;
- understand complex interdependencies across disciplines to foster problem solving.
Læs mere om turen og formålet på VTU's hjemmeside
Yderligere information:
Jacob Davidsen
Videnskabelig Assistent, MA
Netværkskoordinator for NoEL - www.noel.aau.dk
eLearning Lab - Center for User Driven Innovation, Learning and Design
Department of Communication and Psychology
Kroghstraede 1, Rum 3.015
Aalborg Universitet
Telefon (+45) 9940 9020