’Uddannelse uden grænser’, som er den overordnede titel på årets uddannelsesmesse i Aalborghallen, lukkede portene torsdag aften. Besøgstallet blev opgjort til den gode side af 9.000 unge samt nogle forældre, hvilket dog er et mindre fald i forhold til 2010. Besøgstallet for de tilsvarende messer i København og Århus var henholdsvis ca. 16.000 og ca. 13.000 unge.
De foreløbige resultater i Aalborg er lidt overraskende for AAU på baggrund af nedgangen i besøgstallet, idet AAU’s stand stort set var belejret i de 2 dage messen kørte, bortset fra onsdag aften, der var forsøgt forældrerettet.
Et kontant bevis på successen var også, at der 3 gange måtte bringes nye forsyninger af StudieGuiden 2011 ud til standen. I alt udleverede vores studievejledere næsten 35 % flere guider end i 2010, hvilket gav det største aftag i messens 11 årige historie.
Udover at glæde sig over, at AAU tilsyneladende vinder markedsandele, er en af forklaringerne formentlig også, at Studievejledningen i år havde valgt ikke at have pjecer og foldere for de enkelte uddannelser med på standen.
Aalborg Universitets deltagelse i messeturen 2011 slutter i Herning i næste uge.