AAU indvier to Obel-auditorier

Professor mso Gunhild Agger og professor Lars Qvortrup indvier Aalborg Universitets splinternye Obel-auditorier med spændende forelæsninger om henholdsvis krimigenren og fremtidens skole.

Lagt online: 29.08.2012

Den 29. og 30. august indvier Aalborg Universitet to nye Obel-auditorier på Badehusvej 5. Det markeres begge dage med en forelæsning fra kl. 16.30-17.30.

Onsdag den 29. august inviterer professor mso Gunhild Agger til et blik ind i forbrydelsens historie. Her sætter hun fokus på populære tv-serier som ”De syv drab”, ”Danske mord” og ”Rejseholdet” og undersøger, hvordan gamle drabsager stadig spiller en central rolle i bøger, radio og tv.

Dagen efter kommer fremtidens skole under behandling, når professor Lars Qvortrup stiller skarpt på vidensbaseret skoleudvikling. Han vil i den forbindelse se nærmere på, hvad der skal til, hvis den danske folkeskole skal forbedre sine resultater.

Der er fri entre til begge forelæsninger, og alle er velkomne.