Eksplosioner i Nordkraft

Der bliver masser af bulder, brag, eksplosioner, røgskyer og rigtig god underholdning for publikum, når Aalborg Universitet arrangerer DM i Science Show i Nordkraft i Aalborg.

Lagt online: 26.04.2012

Det er ikke hver dag, at man kan blive Danmarksmester i noget som helst ved at sprænge ting i luften, men lørdag d. 28. april er det faktisk muligt. Da ramler science shows og naturfaglige nørder fra universiteterne i København, Aarhus og Aalborg sammen i kampen om at vinde DM i science show.

Det foregår i Kedelhallen i Nordkraft i Aalborg, og holder du af god – og tilmed gratis – underholdning, kunne det nok være en god ide at kigge ind fra klokken 11.00, hvor det første af i alt fem hold går i gang med at vise, hvad de kan lave af spændende forsøg med kemi og fysik. Temaet for dagen er ”Til lands, til vands og (SPRÆNG) i luften”.

- Jeg glæder mig meget til dysten og til at se de flotte shows. Der bliver virkelig kæmpet i al venskabelig om at lave det fedeste show, og der bliver med garanti både masser af flotte farver, eksplosioner og røg, når de forskellige hold disker op med deres bedste, sjoveste, mest larmende og spektakulære kemi- og fysikforsøg, så publikum er garanteret rigtig god underholdning, siger Kasper Lauridsen, der er koordinator for Aalborg Universitets Kemishow, og som denne dag er tovholder for det praktiske og derfor ikke selv kæmper med.

DM i Science Show bliver afholdt hvert år, og de studerende på de tre universiteter skiftes til at arrangere, og Kasper Lauridsen er overbevist om, at konkurrencen i år foregår på et ideelt sted.

- Kedelhallen er en fantastisk bygning, hvor der er god plads til alle vores eksperimenter. Samtidig er kedelhallen indrettet sådan, at publikum kan gå til og fra, som de ønsker det. Men jeg er nu temmelig sikker på, at de, der dukker op, nok får lyst til at se alle fem shows, der hvert varer maksimalt et kvarter, for der er virkelig noget at se på. Det er simpelthen en unik chance for at se fem flotte science shows på ét sted. Faktisk er det første gang overhovedet i Aalborg, at chancen er der, og det sker tidligst igen om tre år, så kig ned, og tag endelig børnene med. De vil nemlig elske det, forsikrer Kasper Lauridsen.

Tid og sted:

Lørdag d. 28. april fra klokken 11- ca. 13.30 i Kedelhallen i Nordkraft, Aalborg. Fri entre

Yderligere information:

Kasper Lauridsen, mobiltelefon 2839 7291, klauri08@student.aau.dk