Innovation, Kreativitet og Humaniora

Det Humanistiske Fakultet i Aalborg er en af hovedkræfterne bag en landsdækkende konference om kreativitet og innovation i forskning og uddannelse inden for de humanistiske områder.

Lagt online: 06.06.2012

Konferencens mål er aktivt at give et bidrag til innovationsdagsordenen og til videreudvikling af humaniora. Konferencen føder endvidere ind til regeringens strategi for innovation og for humaniora.

Behovet for tværfaglighed og innovative løsninger på nutidens og fremtidens udfordringer er blevet et centralt omdrejningspunkt i den politiske debat omkring forskning og uddannelse – og ikke mindst universiteternes rolle i samfundet generelt. Denne dagsorden er en god anledning for Humaniora til at synliggøre områdets evne til at identificere og finde løsninger på større problemstillinger i en foranderlig og globaliseret verden. Humaniora skal aktivt involveres i at udforme politiske løsninger på uddannelsesmæssige og sociale udfordringer.

Alt dette vil blive omdrejningspunktet på konferencen, der udover oplæg fra uddannelsesministeren, dekaner og forskere omfatter workshops om social innovation, globalisering og tværfaglighed.

Konferencen finder sted i Festsalen på Københavns Universitet den 12. juni kl. 9-17.

Læs mere om konferencen (og tilmeld dig!)

Kontaktperson på AAU:
Nina Stenvang Pedersen