Nordjyske studerende til Ol i London

De Olympiske Lege 2012 skydes i gang i London på fredag d. 27. juli med deltagelse af flere udøvere fra Nordjysk Elitesport, som er den lokale rådgivnings- og støtteordning, der hjælper elitesportsudøvere med at kombinere sportskarrieren med en uddannelse på Aalborg Universitet (AAU) eller University College Nordjylland (UCN).

Lagt online: 23.07.2012

Tre nordjyske studerende
For de danske tv-seere bliver der mulighed for at følge badmintonspillerne Jan Ø. Jørgensen og Rodrigo Pacheco, som skal repræsentere henholdsvis Danmark og Peru. Jan Ø. Jørgensen læser Humanistisk Informatik på AAU ved siden af sporten, mens Rodrigo Pacheco læser Sport Management på UCN. På håndboldsiden fik bagspilleren Camilla Dalby et af de sidste mandater til det danske Kvindehåndbold. Hun læser til fysioterapeut på UCN.

Fra næste studieår forventer elitesportskoordinator Rasmus N. Haagensen, at Nordjysk Elitesport vil have mere end 130 elitesportsudøvere med i ordningen.