Velkommen til Aalborg Universitet

Flere end 4.000 nye AAU-studerende tager i disse dage hul på det nye studieår på Aalborg Universitets tre campusområder i henholdsvis Aalborg, Esbjerg og København.

Lagt online: 30.08.2012

Hovedcampus i Aalborg tyvstarter og modtager således allerede fredag den 31.august ca. 3.500 nye studerende med morgenkaffe foran Studenterhuset i Aalborgs midtby, inden man samlet spadserer til officiel modtagelse i Aalborghallen, hvor der bl.a. er musik samt rektor- og borgmestervelkomst.

Modtagelse i Esbjerg og København

På campus i Esbjerg modtages 151 nye studerende, og på den nye campus i Københavns Sydhavn starter 522 nye studerende. Både Esbjerg og København har valgt at byde de nye studerende velkommen mandag den 3. september med forskellige former for festivitas.

Indvielse af campus i København

På campus i København modtager man ikke blot årets nye studerende. Fra kl. 13 er der også officiel indvielse af den nye campus med taler af uddannelsesminister Morten Østergaard, AAU-bestyrelsesformand Lars Bonderup Bjørn, rektor Finn Kjærsdam og campusleder Lene Lange.
Sidst i programmet, der vil vare ca. 45 minutter, vil hjerneforsker Peter Lund Madsen på vanlig munter vis assistere med at få indvielsessnoren klippet over.

Se mere info om studiestart