Tre grupper studerende fra Medialogiuddannelsen har været i det opfindsomme hjørne for at udtænke adspredelser til festivalgæsterne, når de tager en pause fra koncerterne og bevæger sig rundt på pladsen. To af resultaterne kredser om lyd og musik, mens den sidste er en slags ekstra social variant af bordfodbold.
BeatLand
BeatLand er en såkaldt “chill-out" installation, der giver festivalgæster mulighed for at slappe af, mens de leger med forskellige lydspor. Installationen består af otte øer, som hver er dækket af en madras. Kopholdere rundt omkring på øerne er udstyret med ultrasoniske sensorer, der hver er tilkoblet et lydspor fra et stykke musik. Hver enkelt sensor er aktiveret, så længe der sidder en kop i kopholderen. Alle lydspor er tilpasset hinanden, så musikken lyder godt, uanset hvor mange og hvilke kopholdere, der bliver kombineret. Tanken er at brugerne sammen kan udforske og kombinere forskellige lydflader, beats og basgange, mens de “chiller”.
Installationen er opstillet i et nyt område til højre for Arena Scenen, og den er udviklet af de medialogistuderende Alexander Kure Risvang, Thomas Gymoese, Rasmus Kongsmar Brejl, Philip Jelvard, Line Grue Haumann, Kevin Poulin Poulsen og Daniel Herrero Ditlevsen.
Sono Fluo
Sono Fluo er en interaktiv installation, der gør det muligt at lave musik sammen. Installationen er bygget op som et interaktivt træ med hængende frugter, som kan manipuleres på alle mulige måder. Festivalgæsterne kan styre pulserende musikalske kompositioner ved at interagere med frugterne. Lydbilledet er understøttet af bølger af lys, der strømmer gennem konstruktionen med det formål at hjælpe brugerne med at forstå de underliggende musikalske mekanismer.
Sono Fluo står også i området til højre for Arena Scenen, og den er udviklet af Nick Kirwan, Jonas Fehr og Theis Boisen med support fra Henrique Figuera og Mariam Zakarian.
Reflectable
Reflectable er et socialt spil som fremmer interaktion og samarbejde. Inspireret af klassisk bordfodbold er spillet bygget ind i et cafébord. Spillet spilles to mod to, hvor et hold skal samarbejde for at vinde over det andet hold. Spilmekanismen gør det nødvendigt at samarbejde med sin medspiller - ellers kan man ikke vinde. En spiller er således nødt til at skyde mod sin egen medspiller for at reflektere skuddet i retning mod modspillerne - deraf også navnet “Reflectable”.
Spillet kan prøves i Coffee Lounge, og det er udviklet af Hans Hansen, Kasper Honnens de Lichtenberg, Mikkel Skovsmose Tewes, Magnus Strand-Petersen, Rasmus Fredlev og Tobias Thune Jacobsen.
Se en videointroduktion til spillet på YouTube.
Yderligere oplysninger
Adjunkt Steven Gelineck, Institut for Arkitektur og Medieteknologi, tlf. 9940 2452, mobil 2264 4445.