Aalborg Universitet styrker sit fokus på uddannelse

Aalborg Universitets uddannelsesportefølje skal imødekomme arbejdsmarkedets behov nu og i fremtiden. Det kræver konstant ledelsesmæssig fokus. Derfor bliver prorektor Inger Askehave fra efteråret 2015 prorektor for uddannelsesområdet.

Med det nye stillingsbetegnelse styrkes det ledelsesmæssige fokus på uddannelsesområdet. Aalborg Universitet har en stærk tradition for en problembaseret tilgang i uddannelse. Helt konkret betyder det, at studerende og færdige kandidater arbejder analytisk, tværfagligt, problem og resultatorienteret.

Den tradition skal fremtidssikres. Og det bliver prorektor for uddannelsesområdets opgave at sikre, den bliver det. Derudover bliver fokus bl.a. at sikre kvalitet og relevans i uddannelserne, så arbejdsmarkedet fortsat efterspørger Aalborg Universitets kandidater.

Inger Askehave udtaler: ”Jeg ser frem til at fokusere mine kræfter på uddannelsesområdet, og det falder så fint i tråd med universitetets kommende strategi. Her forestår et spændende arbejde med at kigge strategisk på universitetets uddannelsesportefølje, sikre et attraktivt studiemiljø og fastholde og udvikle vores unikke pædagogiske model med problem- og projektbaseret læring”.

I det seneste år har Inger Askehave været procesansvarlig for netop Strategi 2016-21. Når strategien er endeligt godkendt af bestyrelsen i oktober, vil hun rette fokus mod uddannelsesområdet.

I dag består Aalborg Universitets rektorat af rektor, prorektor og universitetsdirektøren. Inger Askehave vil fortsat være rektors stedfortræder.

Yderligere oplysninger:

Prorektor Inger Askehave, tlf. 9940 9503, e-mail: ia@adm.aau.dk