AAU’s bacheloruddannelser i Humanistisk Informatik kan fortsætte

Aalborg Universitet har fredag modtaget orientering om, at Akkrediteringsrådet har besluttet, at AAU’s bacheloruddannelser i Humanistisk Informatik, som universitetet udbyder i Aalborg og København, kan fortsætte.

Dermed har Akkrediteringsrådet fulgt indstillingen fra Akkrediteringsinstitutionen om at give AAU’s bacheloruddannelser i Humanistisk Informatik en betinget akkreditering. Med beslutningen får AAU to år til at løse problemer på uddannelsen, som Akkrediteringsinstitutionen har peget på.

Rektor for Aalborg Universitet, Per Michael Johansen, hilser Akkrediteringsrådets beslutning velkommen:

- Det er med stor glæde og lettelse, at vi har modtaget meddelelsen om Akkrediteringsrådets beslutning om, at vores bacheloruddannelser i Humanistisk Informatik kan fortsætte - en beslutning, vi hele tiden har ment, var den rigtige. Vi har gjort en stor indsats for at styrke kvaliteten af uddannelserne siden sommeren 2013, og det arbejde vil vi gå målrettet videre med i de kommende måneder, siger Per Michael Johansen.

Han er især glad på vegne af de studerende på Humanistisk Informatik, som nu kan fortsætte deres studier på AAU.

- Vi er glade og taknemmelige for den støtte, vi har fået fra uddannelsens aftagere og samarbejdspartnere, og vi skal nu sikre, at der ikke igen kan opstå tvivl om uddannelsens kvalitet, siger Per Michael Johansen.