Erfaren leder og medieperson i spidsen for Aalborg Universitets kommunikation

43-årige Britt Lilja Korsager er fra 1. maj ansat som ny leder af AAU Kommunikation. Hun kommer fra en stilling som associate partner i konsulentvirksomheden Leadership Lighthouse og har tidligere blandt andet været ansvarlig for den interne kommunikation i Vestas og arbejdet som projektleder og journalist ved Danmarks Radio.

- Med Britt Lilja Korsager får Aalborg Universitet en stærk kommunikationschef, der både har journalistisk baggrund og ledelseserfaring. Jeg er sikker på, at vores nye kommunikationschef vil være i stand til at skabe det øgede fokus på kommunikation, der er så vigtigt for universiteterne udadtil som indadtil. Jeg ser meget frem til samarbejdet, siger universitetsdirektør Antonino Castrone.

Britt Lilja Korsager stammer fra Fyn, har en grunduddannelse i Dansk fra Aalborg Universitet, er cand.mag. i Æstetik og Kultur fra Aarhus Universitet i 1998 og har siden løbende efteruddannet sig i kommunikation og strategisk ledelse.

Aalborg Universitets nye kommunikationschef kommer med ti års erfaring fra medieverdenen – hvoraf en del år var hos Danmarks Radio. Britt Lijla Korsager har derudover ti års ledererfaring – blandt andet fra Vestas Wind Systems, hvor hun var chef for Global Internal Communications med 25 medarbejdere. De seneste år har hun arbejdet som ledelseskonsulent, hvor hun har rådgivet topledelser i både offentlige og private organisationer i effektiv strategi-implementering. Sidste år udgav hun bogen ”Ledelseskraft – brug din kommunikation til at forbedre performance”.

- Det kribler i hele kroppen for at komme i gang, siger Britt Lilja Korsager, der blandt andet fandt jobbet interessant på grund af universiteternes vigtige rolle i samfundet.

- Som universitet skal vi skabe værdi for det samfund, vi er en del af. Og det er i høj grad via de relationer, vi skaber med studerende og samarbejdspartnere, at det kommer til at ske. I den proces spiller kommunikationsfunktionen en vigtig rolle. Vi er med til at understøtte, at der foregår en åben og inkluderende dialog mellem universitetet og alle vores vigtige interessenter. Aalborg Universitet kan noget særligt - vi er fx gode til at få vores studerende igennem studiet på normeret tid, erhvervslivet oplever os som gode samarbejdspartnere, og vi er med til at skabe værdi i regionen. Men der er helt sikkert også områder, hvor vi kan blive endnu bedre, og med de øgede krav, der stilles til universiteterne i disse år, er det en udfordring jeg glæder mig til at gribe sammen med mine nye kolleger.

Britt Lilja Korsager får ansvaret for Aalborg Universitets centrale kommunikationsafdeling og for at koordinere universitetets kommunikationsaktiviteter på tværs af organisationen. Kommunikationsafdelingen har hidtil været en del af ledelsessekretariatet. Men universitetsledelsen ønsker at styrke den interne og eksterne kommunikation, og derfor bliver kommunikationsafdelingen nu selvstændig med egen chef. Der var 29 ansøgere til den nyoprettede stilling – otte kvinder og 21 mænd.

Privat er Britt Lilja Korsager gift, bor i Skanderborg og har tre sønner i alderen 7-12 år.

Universitetsdirektør Antonino Castrone, mobil: 28 75 27 52
Kommende kommunikationschef Britt Lilja Korsager, mobil: 28 21 67 21