Erfaren leder og organisationskonsulent bliver ny studiechef på Aalborg Universitet

50-årige Lone Vestergaard er ansat som ny leder af Aalborg Universitets studieforvaltning. Hun kommer fra en stilling som studieleder ved UCN’s læreruddannelse i Aalborg og har tidligere blandt andet arbejdet som konsulent hos Mercuri Urval og som skolechef i Aalborg Kommune. Hun tiltræder som studiechef den 1. maj 2015.

Fra 1. maj hedder Aalborg Universitets studiechef Lone Vestergaard. Den nye leder af Studieforvaltningen er uddannet cand.mag. i religion og dansk i 1993 fra Aarhus Universitet og har løbende efteruddannet sig. Senest har hun afsluttet en master i ledelse og organisationsudvikling CBS og DPU. Den røde tråd i hendes karriere har været ledelse og uddannelsessektoren.

Universitetets direktør Antonino Castrone ser frem til samarbejdet.

- Med Lone Vestergaard får Aalborg Universitet en åben og tillidsvækkende studiechef, der har stor ledelseserfaring, god organisationsforståelse og et godt kendskab til uddannelsessektoren.

Lone Vestergaard har tidligere blandt andet arbejdet fem år som skolechef i Aalborg Kommune og tre år som konsulent hos Mercuri Urval med fokus på organisationsanalyse og –udvikling i uddannelsessektoren og den kommunale sektor. Hun kommer til Aalborg Universitet fra en stilling som studieleder ved UCN’s læreruddannelse i Aalborg, hvor hun knap har været ansat et år. Men jobbet som universitets studiechef var for attraktivt.

- Det er ganske enkelt et job, som matcher mine kvalifikationer. Jeg har været chef og leder i store, komplekse, offentlige organisationer, og så har jeg haft mit fokus i uddannelsesfeltet. Det er en spændende ledelsesopgave i størrelse og omfang, hvor man fra en central placering i universitetet kan yde et konstruktivt bidrag til det fælles projekt, siger Lone Vestergaard.

Og universitetet er et projekt, hun gerne vil indgå i.

- Universitetet er en arbejdsplads, jeg vil være stolt af at være en del af. AAU er en regional succes, et spændende brand og en meningsfuld samfundsinstitution.

Studieforvaltningen er en del af universitetets fælles administration og serviceorganisation, AAU Fælles Service. Afdelingen har 73 medarbejdere og et årsbudget på 48 mio. kr. Studieforvaltningen beskæftiger sig blandt andet med studieadministration, SU-, studie- og karrierevejledning af universitetets 23.000 danske og internationale studerende.

Lone Vestergaard afløser den 1. maj 2015 studiechef Preben Sørensen, der går på pension efter 38 års ansættelse ved AAU..

Privat er Lone Vestergaard gift, hun bor i Aalborg og har tre voksne børn.

Yderligere oplysninger:

Universitetsdirektør Antonino Castrone, mobil: 2875 2752