Ny dekan med lyst til forandring

Rasmus Antoft bliver ny dekan for Det Samfundsvidenskabelige Fakultet. Han kommer fra en stilling som institutleder ved Institut for Sociologi og Socialt Arbejde.

Nye erkendelser er drivkraften hos Rasmus Antoft. Og forskning er en stor del af hans identitet. Sådan har det været, siden en vejleder introducerede Rasmus Antoft for en ny biografisk metode, da han læste sociologi på 9. semester ved Aalborg Universitet. Da Rasmus Antoft år senere blev udnævnt lektor i Professions-og Organisationssociologi, oplevede han, at den oparbejdede viden i høj grad kunne bidrage til hverdagen på Aalborg Universitet. Den erkendelse ledte ham til stillingen som institutleder og nu til stillingen som dekan i en alder af 41 år.

- Aalborg Universitet er i forandring i disse år, og de forandringer glæder jeg mig til at være en del af. Det ligger mig f.eks. meget på sinde, at vores samarbejdspartnere i erhvervslivet og i offentlige organisationer ikke alene oplever et tæt samarbejde med universitetets dygtige forskere. De skal også opleve en synlig universitetsledelse, der er med til at gribe de gode ideer, og som sørger for at skabe rammer, der gør, at ideerne omsættes til konkrete løsninger til gavn for vores samarbejdspartnere, siger Rasmus Antoft.

Rektor, Per Michael Johansen, udtaler i forbindelse med ansættelsen:

- Rasmus Antoft er rundet af universitetsreformen og har gjort karriere i den nye universitetsverden. Derfor ved han, hvad der skal til for at navigere i vores verden og skabe resultater i den. AAU står overfor færdiggørelse af den nye strategi, og Rasmus vigtigste opgave bliver, både i sin egenskab af dekan for SAMF og som ansvarlig for tværgående aktiviteter på AAU, at medvirke til at sikre en succesfuld gennemførsel.

Femten år har Rasmus Antoft været ansat på Institut for Sociologi og Socialt Arbejde på Aalborg Universitet. De seneste fire år som institutleder.  Fra 1. august bliver han chef for sine tidligere kolleger.

- Jeg er godt klar over, at i det øjeblik jeg sætter mig for bordenden, ændrer relationerne sig. Mine dygtige kolleger skal nok sørge for, at jeg bliver testet i min nye rolle og udfordret, når der er behov for det. Personligt glæder jeg mig meget til den nye hverdag.

Yderligere information kontakt:

Kommende dekan Rasmus Antoft på tlf.: 30 31 81 04 eller e-mail: ras@socsci.aau.dk

Rektor Per Michael Johansen på tlf.: 27 78 73 02 eller på e-mail: pmj@adm.aau.dk

FAKTA:

2011 - : Institutleder, Institut for Sociologi og Socialt Arbejde, Aalborg Universitet.

2009: Lektor, Institut for Sociologi, Socialt arbejde og Organisation, Aalborg Universitet

2005 : Adjunkt. Institut for Sociologi, Socialt arbejde og Organisation, Aalborg Universitet

2001-2004: Ph.d. stipendiat. Institut for Sociale Forhold og Organisation, Aalborg Universitet/FLOS (Forskningscenter for Ledelse og Organisation i Sygehusvæsenet)