Skattemand fra Aalborg Universitet vinder prestigefyldt pris

Jacob Krushave Larsen vandt i sidste måned Karnovs Specialepris for sin specialeafhandling ”Anvendelsesområdet af kulbrinteskatteloven.” Specialet udkommer i flere skattefaglige blade.

Karnovs Specialepris uddeles hvert år af Karnov Group til en kandidatstuderende, der bidrager til det skatteretslige område med sit speciale. Den modtog cand.merc.jur. Jakob Krushave Larsen i sidste måned for sit speciale, der undersøger rammerne for kulbrinteskatteloven. Det er den lov, der bestemmer reglerne for beskatningen af olie- og naturgasindvinding i Danmark.

- Jeg er glad og stolt over at vinde den her pris. Det er en stor ære og en bekræftelse i, at jeg kan bidrage med noget nyt til mit fag, siger Jacob Krushave Larsen.

Jacob Krushave Larsen afleverede specialet og graduerede i 2014, mens han først modtog prisen i sidste måned. I dag arbejder han som skattekonsulent ved United Tax Netwok, der rådgiver om internationale skatteregler.

Specialet blev bedømt af formand for Skatteakademiet, Leo Holm, dr. jur. Jan Pedersen og Christer Tønder Bell, der er skattedirektør ved LEGO.

Om specialet sagde de, at det var godt og velskrevet og handlede om et overset område, der har direkte indflydelse på statens budget. De roste ham blandt andet for at analysere både dansk og udenlandsk lovgivning, litteratur og retspraksis.

”Anvendelsesområdet for kulbrinteskatteloven” udgives i et særtryk af det prestigefulde blad Tidsskrift for Skatter og Afgifter og i næste måneds udgave af Revision og Regnskab.

Du kan læse et nedkog af afhandlingen her