Universitetet fejrede sine ph.d.er

Det var en meget international gruppe ph.d.er, der forleden blev fejret på Aalborg Universitet. De 175 ph.d.er, der alle er uddannet fra universitetet i de seneste otte måneder, kommer fra 33 lande over hele kloden. I sin tale til de nyuddannede forskere udtrykte rektor Per Michael Johansen stolthed over, at de havde valgt netop AAU som udgangspunkt for deres ph.d.-studier

Ved den særlige ceremoni for de 175 ph.d.er var der festforelæsning ved sognepræst, ph.d. og debattør Kathrine Lilleør, som gjorde opmærksom på, at livet er mere end viden og klogskab. Det handler også om de elementer, der kan forklare det uforklarlige: religion, kunst og poesi.

Efter ceremonien, hvor alle de fremmødte ph.d.er fik diplom og håndtryk af rektor, var der reception for de nyuddannede, deres ledsagere, vejledere og universitetets ledelse.

De mange ph.d.-studier er gennemført indenfor alle universitetets områder: teknisk videnskab, naturvidenskab, sundhedsvidenskab, samfundsfag og humaniora.

Foto: Lars Horn/Baghuset Pressefoto